Friday, December 24, 2010

KHAS UNTUKMU SAHABAT


Kita berjumpa di saat aku tidak memerlukan kehadiran seorang lagi sahabat,
Keindahan akhlakmu,
Kesabaran kau melayani karenahku serta
Usahamu untuk menarik perhatianku,
Membuatkan aku menerima dirimu seadanya dalam hidupku..
Pada waktu itu, aku mempunyai tiga teman rapat termasuk dirimu..
Aku tidak pernah menyangka orang yang tidak pernah ku lihat dengan padangan mata hatiku waktu dulu rupanya menjadi sahabat sejatiku sehingga kini..
Kau merupakan teman di masa senang dan susahku, pendengar  setia sewaktu aku memerlukan seorang pendengar, penasihat terbaikku sewaktu aku memerlukan nasihat..
Sahabat..
Kau temanku..
Kau kawanku..
Aku perlukan mu untuk teruskan hidup  yang penuh dengan tipu helah ini..
Kerna kau sahabatku..
Teman bergurau senda, teman aku berangan tentang masa depan kita..
Sahabat..
Aku sangat bahagia dengan kehadiranmu..
Aku amat menghargai kehadiranmu..
Sahabat..
Aku sangat rindukan kenangan lalu..
Kenangan di mana kita makan di dewan makan SMKSIS II..
Aku selalu tersenyum pabila melihat kau makan..
Cepatnya kau makan.. berselera sekali..
Seleramu itu menambah seleraku..
Sahabat..
Tanpa kau sedari, aku selalu memerhati kau berjalan..
Bahagianya aku diwaktu itu..
Dari jauh ku lihat betapa laju kau berjalan..
Tapi bila kita berjalan seiringan, aku perlu memperlahankan langkahku..
Sahabat..
Banyak lagi kenangan-kenangan indah bersamamu..
Tidak pernah aku lupakan kenangan-kenangan indah itu..
Sungguh seronok zaman kita bersama dahulu..
Aku sangat merinduinya..
Sekarang..
Aku masih tercari-cari peluang untuk mengulangi kenangan-kenangan tersebut..
Tetapi…
Berpeluangkah aku??
Wahai sahabatku..
Aku sentiasa merindui kehadiranmu..
Semoga persahabatan kita kekal dunia dan akhirat..



No comments:

Post a Comment