Friday, June 24, 2011

Allah Maha Besar..

Assalamualaikum.. Alhamdulillah, syukur pada Allah yang Maha Pemurah kerana masih memberi peluang kepada saya untuk teruskan perjuangan ini. Maha Suci Allah yang telah memberi nikmat iman dan Islam untuk meneruskan perjalanan hidup sebagai khalifah di bumi ini. Bersyukur kepada Allah kerana masih memberi peluang kepada kita semua untuk terus bertaubat atas segala dosa dan kelalaian kita serta meneruskan ketaqwaan kita pada-Nya. Firman Allah:

Hai manusia, sembahlah Rabb-mu Yang telah menciptakanmu dan orang-orang yang sebelummu, agar kamu bertaqwa. (surah al-Baqarah, ayat 21)


Hari ini saya amat bersyukur kerana telah dikurniakan sesuatu yang tidak akan saya lupakan sampai bila-bila. Maha Suci Allah telah memberikan saya pengalaman yang sangat indah. Alhamdulillah, saya sangat bersyukur dengan segala kurniannya.

Di sini saya ingin menyampaikan sesuatu yang sangat berharga yang tidak pernah saya lalui sebelum ini. Sesuatu yang sangat berharga, yang telah menyedarkan diri ini bahawa tiada yang mustahil bagi Allah dalam segala hal.

Firman Allah yang bermaksud:
Dia-lah Allah, yang menjadikan segala yang ada di bumi untuk kamu dan Dia berkehendak (menciptakan) langit, lalu dijadikan-Nya tujuh langit! Dan Dia Maha Mengetahui segala sesuatu.  
(Surah al-Baqarah; ayat 29)

Selama ini saya selalu tengok kebesaran Allah di internet, buku-buku, mendengar cerita dari sahabat-sahabat. Tetapi, semalam saya telah melihat sendiri apa yang telah saya tengok di internet. Subhanallah.. 

Selalunya selepas bersama-sama keluarga menonton telivisyen, saya akan terus tidur, tetapi malam tadi saya keluar rumah untuk mengambil angin di halaman rumah. Saya melihat sekeliling, saya melihat langit..Subhanallah, cantiknye.. Bintang-bintang bertaburan.. Saya memandang dengan penuh rasa syukur.. Dan sambil meneliti bintang-bintang di langit, saya ternampak bintang tersebut tersusun elok membentuk nama Allah dalam tulisan jawi.. Subhanallah.. Alhamdulillah, Allahuakbar.. Betapa saya sangat bertuah kerana telah terpilih untuk melihat kebesaran Allah.. Saya tak kan melupakan pengalaman tersebut, InsyaAllah..

Firman Allah yang bermaksud;

Dan sampaikanlah berita gembira kepada mereka yang beriman dan berbuat baik, bahwa bagi mereka disediakan surga-surga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya. Setiap mereka diberi rezki buah-buahan dalam surga-surga itu, mereka mengatakan: "Inilah yang pernah diberikan kepada kami dahulu". Mereka diberi buah-buahan yang serupa dan untuk mereka di dalamnya ada isteri-isteri yang suci dan mereka kekal di dalamnya. 
(Surah Al-Baqarah; ayat 25)

Semoga pengalaman yang saya kongsikan ini mendidik diri kita semua untuk terus berubah ke arah kebaikan dan istiqamah dengan perubahan tersebut. InsyaAllah, amin.. 






No comments:

Post a Comment