Friday, September 16, 2011

Aisya Nabiella

Alhamdulillah, akhirnye dapat juga tengok blog ni.. Hmm, malam ni sesi meluah perasaan.. Indahnya berukhwah.. Bahagianya bila kita memberi pertolongan tanpa meminta balasan. Seronoknya bila dapat bertemu dengan seseorang yang kita harapkan pertemuan tambahan lagi seorang itu istimewa di hati kita.. Begitu jugalah diriku. Alhamdulillah, tak sampai setahun kami berkenalan, akhirnya dengan izin Allah, dapat juga aku bertemu dengan dia. Seorang sahabat yang aku sayangi melebihi sayang pada diriku sendiri. Seperti biasa, setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Itulah hakikat yang perlu aku terima. Sekarang, aku merindui dirinya..


Siapakah dia??

Dia seorang wanita, bakal ibu, saudara seislamku. Dia merupakan seorang yang baru memeluk Islam atas dasar kecintaannya terhadap Islam. Perkenalanku bermula dengan seorang kawan seislamku.  Kawan seislam memperkenalkan aku kepada dia atas dasar seorang Islam. Permulaan perkenalanku dengannya, aku rasa gemuruh. Aku diberi tanggungjawab membimbing dia mendalami Islam. Tetapi lama kelamaan aku merasakan satu perasaan yang tidak dapat aku ungkapkan dengan kata-kata bila kami berhubung. Satu ketenangan, keseronokan dan kebahagiaan.

Hari ini merupakan kali pertama aku berjumpa dengannya. 15 September menjadi hari sejarah buat aku dan dia. Aku terharu apabila melihat dirinya. Wajahnya berseri-seri walaupun sedikit pucat kerana keletihan. Senyumannya menyejukkan walaupun senyuman menahan sakit. Aku faham situasinya.

Mungkin itulah nikmat seorang mualaf. Semua orang menyayanginya termasuk diriku. Aku sangat menyayanginya. Tersangat sayang. Aisya Nabiella, harapan mira kita bertemu lagi. Kali ini bukan berdua, tetapi bertiga, termasuk bayi dalam kandungan tu..

No comments:

Post a Comment