Friday, September 16, 2011

Kad raya untuk diriku

Khas Untuk...
Hamba Allah yang hina, yang dijadikan dari tanah yang dipijak-pijak,
Hamba Allah yang penuh dengan dosa, kekurangan, kelemahan dan kejahilan,
Hamba Allah yang mengharapkan pengampunan dari Tuhan yang Maha Pemberi Rahmat.
yang bakal beralamat di alam berzakh, yang bakal berjumpa Mungkar dan Nakir.

KHAS UNTUK DIRIKU YANG DISAYANGI

Assalamualaikum... Apa khabar hatimu wahai diriku? Sudah adakah dalam hatimu itu akan cinta kepada Allah dan Rasullullah? Wujudkah rindumu kepada Allah dalam hatimu wahai diriku? Atau hatimu masih lagi dikotori dengan cinta dan janji palsu dunia?

Diriku, bangunlah sayang.. Bangunlah menghadap yang Maha Pencipta. Dia lebih layak dicintai dan dirindui.
Diriku, kosongkanlah hatimu dengan cinta dunia, penuhkanlah jiwa dan ragamu dengan Cinta kepada kekasih abadi. Bersedialah untuk pertemuan dengan-Nya kelak.

Wahai diriku, bersihkanlah hatimu, sucikanlah niatmu, kuatkanlah imanmu, indahkanlah akhlakmu dan peliharalah maruahmu. Ingatlah janji yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Sesungguhnya dia bersama dengan orang yang sabar.

Wahai diriku.. Istiqomahlah dalam mencari redha Maha Pencipta, Bersabarlah dalam menempuhi ujian dan dugaan dalam mencari berkat dan rahmat yang Maha Pemberi Rahmat.

Wahai diriku.. Ayuhlah!! Bangun bersujud kepada yang Maha Berkuasa, berdoa kepada yang Maha Mengasihani agar dipermudahkan urusan hidup dan matimu, Dunia dan Akhiratmu.

Wahai diriku, kawallah hatimu agar sentiasa bersabar, tabah dan sentiasa mengikut syariat dan ajaran yang Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui.

Diriku, ingin aku gunakan kesempatan ini untuk memohon ampun dan maaf darimu di atas segala kesalahan, kebodohan, keterlanjuran dan kekurangan yang telah aku lakukan kepadamu. Semoga hari raya pada tahun ini lebih bermakna buat kita. Diriku, Ingatlah.. Muhasabahlah perbuatan seharianmu agar kamu tidak mengulangi kesalahan yang sama dan berterusan membuat kebaikan. Aku sayang kamu! Jaga iman, capai taqwa, rebut syurga, jauhi neraka.... Sayang kamu!!!

                                                                                                                                             Ikhlas,
                                                                                                                                    ~ untuk diriku ~



No comments:

Post a Comment